FANDOM

Biont inaczej Wesen (wymowa: Wesen, Grimm: VES-grzech; Niem. "istota", "stworzenie"; Hiszp.espiritu bestia "duch bestii") to wspólne określenie istot widzianych przez Grimmów. Pochodzą one nie tylko z bajek, które stworzyli bracia Grimm, ale również z wielu legend i folkloru z wielu kultur (tj Anubis, Aswang, Blutbad, Dämonfeuer, i Wendigo).

Gdy Wesen jest zwogowany, potrafi rozpoznać Grimma przez spojrzenie mu w oczy. Według Monroe, Wesen w oczach Grimma widzi dziadka, który pozwala Wesenowi zobaczyć swoje odbicie w którym widać jego prawdziwą naturę.

Wiele Wesenów jest bardzo tradycyjnych. Często zabijają i odprawiają rytuały związane z ich przodkami.

HistoriaEdytuj

Weseni są potomkami starożytnej rasy Wesenów znanych jako Weseni Czystej Krwi. Weseni czystej krwi wykazują cechy które sprawiają, że wydają się nieśmiertelne i są Bogami w stosunku do ludzi. W starożytności, wielu z nich czczono jako bogów i bogiń. Jednak dzisiaj Weseni Czystej Krwi starają się nie zwracać na siebie uwagi w bardziej niebezpiecznym świecie. W ten sposób straciły swoje znaczenie religijne, stając się legendami dla Wesenów i mitami dla Kehreseite.