FANDOM

Sezon 2 to drugi sezon serialu Grimm. Grimm został przedłużony na drugi sezon 16 marca 2012 roku, a sezon został nakręcony w okolicach Portland w stanie Oregon. Zdjęcia do drugiego sezonu rozpoczęły się 30 maja 2012 r.

Pierwszy odcinek sezonu "Złe zęby", emitowany 13 sierpnia 2012, oraz finał drugiego sezonu "Dobranoc, słodki Grimmie", emitowany 21 maja 2013.

Podsumowanie sezonuEdytuj

Sezon drugi zaczyna się tam, gdzie poprzedni zakończyła się: z Nickiem wracającym do Kelly Burkhardt. Postanawia, że ​​długotrwały pobyt u matki przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego, więc wychodzi po kilku dniach, zabierając z sobą Monety Zakynthos, by je niszczyć.

Sean Renard budzi Juliette ze śpiączki po przez wzięciu eliksiru warzonego przez matkę Adalind. Okazując się być w połowie Zauberbiestem i członkiem rodziny królewskiej. Mikstura ma niespodziewany efekt uboczny, powodując, że Sean i Juliette stają się niebezpiecznie obsesyjni wobec siebie. Sytuacja ta wymaga wykorzystania wszystkich umiejętności aptecznych Rosalee.

Obsesja Juliette na punkcie Seana nie jest jedynym wynikiem jej śpiączki. Po przebudzeniu w ogóle nie pamięta swojego związku z Nickiem. Chociaż pamięta wydarzenia, nie przypomina sobie obecności jego przy niej. Z pomocą przyjaciół i mistyczki o imieniu Pilar powoli zaczyna odzyskiwać pamięć.

Hank wpada w szaleństwo, po tym, jak zaatakował swojego terapeutę i strzelił do szafy. Porwana jego chrześnica Carly Kampfer zamienia się w Coyotl podczas akcji ratunkowej. Nick jest zmuszony wyjaśnić prawdę o Wesenach i że jest Grimmem. Hank dochodzi do wniosku, że może być szalony, ale przynajmniej nie jest sam.

Adalind prowadzi sprawy zarówno z Seanem Renardem, jak i jego bratem, Ericiem, którego celem jest zajście w ciążę i handlowanie dzieckiem ze Stefania Vaduva Popescu.

Nick kontynuuje żonglowanie bliźniaczymi rolami gliniarza i Grimm, jednocześnie odpierając ataki tych, którzy szukają klucza. Dowiaduje się, że kapitan Renard był inicjatorem wcześniejszych prób zabrania klucza, ale kiedy wchodzi w jego posiadanie, zwraca go Nickowi.

Kiedy Juliette odzyskuje pamięć, przypomina sobie, że Nick próbował jej coś powiedzieć, zanim zapadła w śpiączkę. Monroe, który wraz z Rosalee i Bud wprowadzają Juliette do świata Wesenów.

Eric planuje schwytanie Nicka i zmusza Seana do powrotu do Europy za pomocą zombi Barona Samedi, by stworzyć chaos w Portland. Sezon kończy się z Nickiem w trumnie w pierwszym etapie ofiary z Cracher-Mortel.

Obsada Edytuj

Twórcy Edytuj

WesenEdytuj

NoweEdytuj

Powracające z Sezonu 1Edytuj

Pojawiające się w dziennikach GrimmEdytuj

NoweEdytuj

Powracające z Sezonu 1Edytuj

Pojawiające się w książkach Rosalee CalvertEdytuj

Spis odcinków Edytuj

Numer

Odcinka

Tytuł Oryginalny Tytuł Polski Opis
1 "Bad Teeth" "Złe zęby" Dowiadujemy się o międzynarodowym spisku służącym zgładzeniu Nick'a. Tymczasem w Portland przybywa ofiar.
2 "The Kiss" "Pocałunek" Nick musi zmierzyć się z najpotężniejszym z dotychczasowych przeciwników. Bierze do pomocy swoją matkę, bo co dwóch Grimmów, to nie jeden.
3 "Bad Moon Rising" "Wschód złego księżyca" Szukając zaginionej córki dawnego przyjaciela Hanka, detektywi trafiają na bardzo nietypową imprezę rodzinną.
4 "Quill" "Kolec" Wybucha epidemia tajemniczej choroby, która daje się we znaki MonroeRosalee.
5 "The Good Shepherd" "Dobry pasterz" Monroe wchodzi w rolę tajnego agenta, aby pomóc Nickowi odkryć prawdę o pewnym lokalnym kościele i jego nietypowej trzódce wiernych.
6 "Over My Dead Body" "Po moim trupie" Angelina wraca do miasta. Czy to oznacza, że dni Monroe są policzone?
7 "The Bottle Imp" "Diabelska butelka" Czy brutalne morderstwo może mieć coś wspólnego z walką o opiekę nad dzieckiem? Okazuje się, że tak.
8 "The Other Side" "Po drugiej stronie" NickHank chcą zdemaskować zabójcę dwóch nastoletnich uczestników turnieju kręglarskiego. Renard prosi Monroe’a, by pomógł mu zwalczyć jego obsesję na punkcie Juliette.
9 "La Llorona" "La Llorona" Nadchodzi Halloween, a w Portland ktoś zaczyna porywać dzieci. Nick podejrzewa, że w miejscowych opowieściach o duchach jest więcej niż ziarno prawdy.
10 "The Hour of Death" "Godzina śmierci" W Portland pojawia się seryjny morderca, a na miejscowych Wesenów pada blady strach.
11 "To Protect and Serve Man" "Korzyści z ludzi" Wiedza o świecie Nicka zmusza Hanka do głębszego zastanowienia się nad pewną zakończoną już sprawą.
12 "Season of the Hexenbiest" "Pora Hexenbestii" Adalind wraca do Portland przepełniona żądzą zemsty. Już nikt nie może czuć się bezpiecznie.
13 "Face Off" "Naga prawda" Nick musi zmierzyć się z tym, czego dowiedział się o Juliette.
14 "Natural Born Wesen" "Prawdziwy Wesen" Kodeks honorowy Wesenów zostaje złamany, co budzi gniew całej społeczności.
15 "Mr. Sandman" "Piaskun" Nick musi zmierzyć się z nieznanym wcześniej Wesenem, który oślepia swoje ofiary.
16 "Nameless" "Bezimienny" Baśń o okrutnym karle wydaje się kluczem do rozwikłania sprawy tajemniczych zabójstw pracowników firmy produkującej gry komputerowe.
17 "One Angry Fuchsbau" "Wewnętrzny głos" Rosalee zostaje powołana do ławy przysięgłych i stara się pokrzyżować plany pewnemu niezwykle elokwentnemu adwokatowi.
18 "Volcanalis" "Wulkanalis" W Portland robi się gorąco, gdy Nick napotyka bardzo nietypowego wroga.
19 "Endangered" "Stan zagrożenia" Nick stara się rozwiązać kosmiczną tajemnicę, która uświadamia mu, jak mało jeszcze wie o świecie Wesenów.
20 "Kiss of the Muse" "Pocałunek muzy" NickJuliette napotykają kolejną przeszkodę, która utrudnia im powrót do normalności.
21 "The Waking Dead" "Budzenie umarłych" NickHank prowadzą sprawę zabójcy, który dwukrotnie zmarł, i ofiary, która wstała z martwych. Juliette odzyskuje pamięć i prosi Monroe’a, by pokazał prawdziwą twarz.
22 "Goodnight, Sweet Grimm" "Dobranoc, słodki Grimmie" Nick, HankWu badają sprawę ataków zombie, za które odpowiada Baron. Nie wiedzą jednak tego, że są one częścią planu Erica, który chce złapać Grimma w pułapkę.